Een steuntje in de rug

Op een creatieve manier werkt Stichting JY doet continu aan allerlei opties om kwetsbare doelgroepen te helpen. Door haar netwerk en kennis te gebruiken is ze in staat te zorgen voor iedereen die het nodig heeft. En omdat het kan, doet ze het ook. Voor een familie met een krappe beurs, een buurman op leeftijd die weinig bezoek ontvangt of een onbekende met een zwakke gezondheid. Iedereen telt mee.

Stichting JY doet organiseerde en organiseert:
Buitenspeeldag
Voor ieder kind uit Vollenhove en omgeving in de basisschoolleeftijd een middag zonder zorgen en volop speelplezier!

Kleding POP-UP Truck
Stichting JY doet rijd in de wijde omgeving rond met onze POP-UP Truck. De rijdende kledingwinkel waar je mag winkelen zonder portomonnee. Iedereen die zelf geen garderobe kan betalen is welkom om voor dat seizoen voor zichzelf en familie zonder beurs te shoppen.

Kerstdiner
De donkere dagen van het jaar zijn voor velen al moeilijk genoeg. Stichting JY doet nodigt jaarlijks meer dan honderd mensen uit voor een kerstdiner. Dit zijn zeker niet alleen cliënten van Stichting JY, maar ook vele mensen uit de regio. Samen met restaurants in de omgeving zorgt Stichting JY doet ervoor dat ze even feest kunnen vieren en voelen dat ook zij er mogen zijn.

Wensboom
Wensen uit laten komen voor een ander of jezelf. Dat is het doel van de wensboom van Stichting JY doet. Grote, kleine, gekke of liefdevolle wensen en dromen. Met dit initiatief zet Stichting JY doet samen met de gemeenschap ‘geven en delen’ voorop. Je bewust worden van wat er speelt om je heen en omkijken naar een ander. Ver weg of juist heel dichtbij.

Ambassadeur van goede doelen

Van betekenis zijn. Doen wat er toe doet. JY haakt daarvoor regelmatig aan bij onder andere kleinschalige lokale of landelijke initiatieven. Ook is zij ambassadeur van meerdere bekende goede doelen. De inzet van JY is altijd eerlijk en eenvoudig: hulp bieden waar nodig of gewenst. Door haar ambassadeurschap kan JY kinderen van gezinnen met beperkte middelen helpen.

Bijvoorbeeld met schoolspullen, kleding, Sinterklaascadeaus of een bijdrage voor een schoolreisje. Ook een lidmaatschap van een sport komt dan binnen handbereik. Dan kunnen die kinderen ook bewegen en plezier maken samen met vrienden of klasgenoten. En soms betekent dat dat JY een vakantie weg kan geven, een pakket om een prachtig kinderfeest mee te vieren of een doos vol waardebonnen voor noodzakelijke producten.

Vernieuwing & innovatie

Stichting JY wil graag een vernieuwer zijn. Vooral door te kijken hoe zorg anders kan, passend bij de situatie en de omgeving. Daar waar mensen tussen wal en schip vallen als we ons houden aan wetgeving, procedures en protocollen. Brainstormen over projecten, samenwerken met bedrijven en vooral omdenken. JY kijkt naar wat wel kan!

JY hebt toekomst
Dakloze jongeren vormden zo’n doelgroep. Zonder werk is er geen uitzicht op een huis of een veilige plek. In deze breekbare periode kan deze doelgroep wel hulp gebruiken. Maar zeker ook een luisterend oor, een schoon bed en een instantie met het hart op de juist plek.

JY hebt toekomst ondersteunt/ondersteunde JY deze jongeren. Ze zocht de samenwerking met een woningbouwvereniging en gaf hen een eigen woning in St. Jansklooster. Dit gaf hen weer hoop en vertrouwen om uiteindelijk weer op eigen benen te staan en zelf te zorgen voor hun toekomst.